Reklamační řád

Reklamační řád

Reklamační řád
společnosti Smartuj.cz s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Praha 4 zapsané v
obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisem 300887 C
(dále jen „smart-tisk.cz“ nebo „prodávající“).

Korespondenční adresa: Smartuj.cz s.r.o., Chválenická 24, Plzeň 326 00

Formulář pro reklamaci
či odstoupení od kupní smlouvy naleznete zde: 
Formulář pro reklamaci, výměnu či
vrácení zboží

Všeobecná ustanovení

  1. Reklamační
    řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského
    zákoníku (dále jen „NOZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
    spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a
    vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v
    záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen
    reklamace“).
  2. Reklamační
    řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek. Uzavřením kupní
    smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami a s
    tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
  3. Zákazníkem
    internetového obchodu https://www.smart-tisk.cz je buď
    Kupující-spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb.
    o ochraně spotřebitele (dále jen “Kupující-spotřebitel“) nebo
    kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci
    své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující–podnikatel“).
    Kupující–spotřebitel a Kupující–podnikatel jsou dále společně označováni
    jako „Kupující“.
  4. Prodávající
    při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské
    činnosti. Prodávající je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím
    jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo služby.

 

  1. Odpovědnost
    Prodávajícího
  2. Prodávající
    odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající
    odpovídá, že v době, kdy Kupující Zboží převzal:

    • má věc
      vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti,
      které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s
      ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
    • se věc
      hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se
      věc tohoto druhu obvykle používá,
    • věc odpovídá
      jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
      nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
    • je věc
      v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
    • věc
      vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  3. Ke
    Zboží je přikládán daňový doklad a k některým výrobkům záruční list.
    Není-li ke Zboží přiložen záruční list, slouží k uplatnění reklamace
    daňový doklad.

 

III. Práva z odpovědnosti za vady Zboží

  1. Zjevné
    poškození Zboží nebo jeho obalu při doručování je třeba ihned řešit s
    dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu (přepravního
    listu). Kupující není povinen takovéto Zboží od dopravce převzít a o
    zjištěném poškození bez zbytečného odkladu informuje Prodávajícího.
    Kupující v den převzetí řádně zkontroluje neporušenost Zboží a kompletnost
    jeho příslušenství.
  2. Při
    osobním odběru Kupujícím, je okamžik převzetí Zboží okamžikem přechodu
    nebezpečí škody na Zboží z Prodávajícího na Kupujícího. Jestliže Kupující
    Zboží neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných
    při této prohlídce, pouze pokud prokáže, že tyto vady (např. chybějící
    příslušenství) mělo Zboží již v době přechodu nebezpečí škody na Zboží.
    Pozdější reklamace neúplnosti Zboží nebo vnějšího poškození Zboží
    nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat. Prodávající má však možnost
    prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
  3. Reklamaci
    Zboží může Kupující-spotřebitel uplatnit osobně v provozovně Prodávajícího
    nebo reklamované zboží zaslat přepravní službou na adresu Internet
    Smartuj.cz s.r.o. Chválenická 24, Plzeň 326 00
  4. V
    případě, že Kupující bude zasílat Zboží Prodávajícímu nebo servisnímu
    středisku přepravní službou, měl by ve vlastním zájmu zabalit reklamované
    Zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího
    nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U
    křehkého Zboží by měl zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka by měla
    obsahovat reklamované Zboží (včetně kompletního příslušenství),
    doporučujeme přiložit kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované
    závady a správné kontaktní údaje Kupujícího.
  5. Práva z
    odpovědnosti za vady Zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada
    nebo poškození vznikla:
  • mechanickým
    poškozením Zboží,
  • prokazatelně
    nedovolenými zásahy do přístroje, živelnou katastrofou, mechanickým
    poškozením nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je
    Zboží plombami opatřeno,
  • elektrickým
    přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou
    běžných odchylek,
  • prokazatelně
    nesprávným užíváním, užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny
    uvedenými na obalu nebo v záručním listu,
  • užíváním
    v rozporu s obecně známými pravidly užívání,
  • prokazatelně
    používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
    vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo
    výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci,
  • prokazatelně
    neodbornou instalací a obsluhou,
  • pokud
    předložený záruční list vykazuje zjevné známky provedených změn údajů nebo
    je-li na Zboží odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v záručním
    listu.
  1. Odpovědnost
    Prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým
    užíváním, u Zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší
    cena ujednána, u použitého Zboží za vadu odpovídající míře používání nebo
    opotřebení, kterou mělo Zboží při převzetí Kupujícím.
  2. Odpovědnost
    Prodávajícího za vady se nevztahuje na případy, kdy dojde k nesprávnému
    použití výrobku Kupujícím, či k nesprávné manipulaci a skladování nebo
    mechanickým poškozením výrobku Kupujícím.
  3. Vada,
    která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením do
    provozu, je považována za vadu, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu
    byly sjednány v kupní smlouvě a provedeny Prodávajícím nebo jinou osobu na
    odpovědnost Prodávajícího.
  4. Na
    dárky, které Prodávající poskytuje Kupujícímu bezplatně v rámci kupní
    smlouvy na jiné placené Zboží, nelze uplatnit záruku ani odpovědnost za
    vady nad rámec zákona. V případě odstoupení od kupní smlouvy je Kupující
    povinen Zboží, které je poskytované jako dárek vrátit v původním stavu
    Prodávajícímu

 

 

  1. Záruční
    doba
  1. Kupující-spotřebitel
    je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží,
    v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí Zboží. Projeví-li se vada Zboží v
    průběhu šesti měsíců od převzetí Kupujícím-spotřebitelem, má se za to, že
    zboží bylo vadné již při převzetí, pokud není prokázán opak. V případě
    koupě již použitého Zboží činí doba pro uplatnění práv z vadného plnění 24
    měsíců. Pro Kupujícího–podnikatele je sjednána záruční doba individuálně
    dle dohody před uzavřením kupní smlouvy.
  2. Záruční
    doba začíná běžet převzetím Zboží Kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o
    dobu, po kterou bylo Zboží v opravě. V případě výměny Zboží v rámci
    záruční opravy pokračuje původní záruční doba.
  3. Má-li
    zakoupené Zboží uvést do provozu jiný podnikatel než Prodávající, začne
    záruční doba běžet až ode dne uvedení Zboží do provozu, pokud Kupující
    objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a
    řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost. Datum
    uvedení Zboží do provozu je vyznačeno v dokladu o uvedení Zboží do
    provozu, který obdrží Kupující. Počátek záruční doby se tak odsouvá pouze
    v případě, že jsou splněny všechny podmínky výše uvedené. Pokud není
    splněna kterákoliv z nich, počíná záruční doba běžet ode dne převzetí
    věci.

 

  1. Práva z
    vad Zboží
  2. Kupující-spotřebitel
    je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech uvedených v NOZ a
    Zákoně. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné v okamžiku, kdy je mu
    předáno nebo doručeno prohlášení Kupujícího-spotřebitele o odstoupení od
    smlouvy, pokud jsou splněny všechny zákonné podmínky dle §2001 a násl. NOZ
    V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní
    strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.
  3. V
    případě odstoupení od smlouvy je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu
    kompletní Zboží včetně veškerého příslušenství.

 

  1. Vyřízení
    reklamace
  2. Kupujícímu–spotřebiteli
    musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu,
    nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající a
    Kupující-spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení
    reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s
    ust. § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu–spotřebiteli
    přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
    Lhůta 30 dnů není závazná vůči Kupujícímu–podnikateli.
  3. Kupující-spotřebitel
    se může o výsledek reklamace sám zajímat na adrese provozovny, kde
    reklamaci uplatnil, nebo na její zákaznické telefonní lince.
  4. Kupující
    je povinen poskytnout Prodávajícímu, případně autorizovanému servisu,
    veškerou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu
    odstranění (včetně vyzkoušení nebo demontáže výrobku). Kupující při
    uplatnění reklamace je povinen předat Zboží čisté v souladu s hygienickými
    předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a
    příslušenství.
  5. V
    případě, že Kupující nedodá Zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná
    ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh
    lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí.
  6. Při
    uplatnění reklamace obdrží Kupující písemné potvrzení – reklamační
    protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace. Kupující
    je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované
    údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního
    protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace
    uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je
    Kupujícím-spotřebitelem požadován. Pokud Kupující-spotřebitel výrobek do
    reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol
    e-mailem.
  7. Kupující-spotřebitel
    má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace,
    přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o
    poštovné za zaslání reklamovaného Zboží. Kupující-spotřebitel o proplacení
    těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do
    jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.

 

 

VII. Odmítnutí přijetí do reklamace

  1. Prodávající
    je oprávněn odmítnout přijetí Zboží do reklamace, pokud je Zboží
    znečištěno nebo jsou znečištěny jeho součásti.
  2. Prodávající
    je oprávněn odmítnou reklamaci Zboží také v případě, že Zboží není
    předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými
    zásadami.

 

VIII. Vyzvednutí Zboží ze záruční opravy

  1. Po
    vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího buď prostřednictvím
    SMS, e-mailem nebo telefonicky. Pokud bylo Zboží zasláno přepravní
    službou, bude po vyřízení zasláno na adresu Kupujícího.
  2. Prodávající
    vydá, případně zašle, Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno
    datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době
    trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
  3. V
    případě nevyzvednutí reklamovaného Zboží ze záruční opravy do 2 měsíců od
    uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena, je Kupující povinen
    zaplatit Prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 30 Kč za každý
    započatý den prodlení s vyzvednutím Zboží.
  4. Při
    výdeji Zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen předložit doklad,
    který obdržel při přijetí o Zboží do reklamace, popř. musí prokázat svou
    totožnost.

 

Tento Reklamační řád
nabývá platnosti a účinnosti dne 3. 8. 2020