Reklamační řád
Reklamační řád
Reklamační řád
společnosti Smartuj.cz s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Praha 4 zapsané v
obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisem 300887 C
(dále jen „smart-tisk.cz“ nebo „prodávající“).
Korespondenční adresa: Smartuj.cz s.r.o., Chválenická 24, Plzeň 326 00
Formulář pro reklamaci
či odstoupení od kupní smlouvy naleznete zde: Formulář pro reklamaci, výměnu či
vrácení zboží
Všeobecná ustanovení
- Reklamační
řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku (dále jen „NOZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a
vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v
záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen
„reklamace“). - Reklamační
řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek. Uzavřením kupní
smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami a s
tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. - Zákazníkem
internetového obchodu https://www.smart-tisk.cz je buď
Kupující-spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb.
o ochraně spotřebitele (dále jen “Kupující-spotřebitel“) nebo
kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci
své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující–podnikatel“).
Kupující–spotřebitel a Kupující–podnikatel jsou dále společně označováni
jako „Kupující“. - Prodávající
při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské
činnosti. Prodávající je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím
jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo služby.
- Odpovědnost
Prodávajícího - Prodávající
odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající
odpovídá, že v době, kdy Kupující Zboží převzal:- má věc
vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti,
které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s
ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, - se věc
hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se
věc tohoto druhu obvykle používá, - věc odpovídá
jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, - je věc
v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, - věc
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- má věc
- Ke
Zboží je přikládán daňový doklad a k některým výrobkům záruční list.
Není-li ke Zboží přiložen záruční list, slouží k uplatnění reklamace
daňový doklad.
III. Práva z odpovědnosti za vady Zboží
- Zjevné
poškození Zboží nebo jeho obalu při doručování je třeba ihned řešit s
dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu (přepravního
listu). Kupující není povinen takovéto Zboží od dopravce převzít a o
zjištěném poškození bez zbytečného odkladu informuje Prodávajícího.
Kupující v den převzetí řádně zkontroluje neporušenost Zboží a kompletnost
jeho příslušenství. - Při
osobním odběru Kupujícím, je okamžik převzetí Zboží okamžikem přechodu
nebezpečí škody na Zboží z Prodávajícího na Kupujícího. Jestliže Kupující
Zboží neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných
při této prohlídce, pouze pokud prokáže, že tyto vady (např. chybějící
příslušenství) mělo Zboží již v době přechodu nebezpečí škody na Zboží.
Pozdější reklamace neúplnosti Zboží nebo vnějšího poškození Zboží
nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat. Prodávající má však možnost
prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou. - Reklamaci
Zboží může Kupující-spotřebitel uplatnit osobně v provozovně Prodávajícího
nebo reklamované zboží zaslat přepravní službou na adresu Internet
Smartuj.cz s.r.o. Chválenická 24, Plzeň 326 00 - V
případě, že Kupující bude zasílat Zboží Prodávajícímu nebo servisnímu
středisku přepravní službou, měl by ve vlastním zájmu zabalit reklamované
Zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího
nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U
křehkého Zboží by měl zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka by měla
obsahovat reklamované Zboží (včetně kompletního příslušenství),
doporučujeme přiložit kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované
závady a správné kontaktní údaje Kupujícího. - Práva z
odpovědnosti za vady Zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada
nebo poškození vznikla:
- mechanickým
poškozením Zboží, - prokazatelně
nedovolenými zásahy do přístroje, živelnou katastrofou, mechanickým
poškozením nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je
Zboží plombami opatřeno, - elektrickým
přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou
běžných odchylek, - prokazatelně
nesprávným užíváním, užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny
uvedenými na obalu nebo v záručním listu, - užíváním
v rozporu s obecně známými pravidly užívání, - prokazatelně
používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo
výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci, - prokazatelně
neodbornou instalací a obsluhou, - pokud
předložený záruční list vykazuje zjevné známky provedených změn údajů nebo
je-li na Zboží odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v záručním
listu.
- Odpovědnost
Prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým
užíváním, u Zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší
cena ujednána, u použitého Zboží za vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou mělo Zboží při převzetí Kupujícím. - Odpovědnost
Prodávajícího za vady se nevztahuje na případy, kdy dojde k nesprávnému
použití výrobku Kupujícím, či k nesprávné manipulaci a skladování nebo
mechanickým poškozením výrobku Kupujícím. - Vada,
která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením do
provozu, je považována za vadu, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu
byly sjednány v kupní smlouvě a provedeny Prodávajícím nebo jinou osobu na
odpovědnost Prodávajícího. - Na
dárky, které Prodávající poskytuje Kupujícímu bezplatně v rámci kupní
smlouvy na jiné placené Zboží, nelze uplatnit záruku ani odpovědnost za
vady nad rámec zákona. V případě odstoupení od kupní smlouvy je Kupující
povinen Zboží, které je poskytované jako dárek vrátit v původním stavu
Prodávajícímu
- Záruční
doba
- Kupující-spotřebitel
je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží,
v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí Zboží. Projeví-li se vada Zboží v
průběhu šesti měsíců od převzetí Kupujícím-spotřebitelem, má se za to, že
zboží bylo vadné již při převzetí, pokud není prokázán opak. V případě
koupě již použitého Zboží činí doba pro uplatnění práv z vadného plnění 24
měsíců. Pro Kupujícího–podnikatele je sjednána záruční doba individuálně
dle dohody před uzavřením kupní smlouvy. - Záruční
doba začíná běžet převzetím Zboží Kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o
dobu, po kterou bylo Zboží v opravě. V případě výměny Zboží v rámci
záruční opravy pokračuje původní záruční doba. - Má-li
zakoupené Zboží uvést do provozu jiný podnikatel než Prodávající, začne
záruční doba běžet až ode dne uvedení Zboží do provozu, pokud Kupující
objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a
řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost. Datum
uvedení Zboží do provozu je vyznačeno v dokladu o uvedení Zboží do
provozu, který obdrží Kupující. Počátek záruční doby se tak odsouvá pouze
v případě, že jsou splněny všechny podmínky výše uvedené. Pokud není
splněna kterákoliv z nich, počíná záruční doba běžet ode dne převzetí
věci.
- Práva z
vad Zboží - Kupující-spotřebitel
je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech uvedených v NOZ a
Zákoně. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné v okamžiku, kdy je mu
předáno nebo doručeno prohlášení Kupujícího-spotřebitele o odstoupení od
smlouvy, pokud jsou splněny všechny zákonné podmínky dle §2001 a násl. NOZ
V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní
strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. - V
případě odstoupení od smlouvy je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu
kompletní Zboží včetně veškerého příslušenství.
- Vyřízení
reklamace - Kupujícímu–spotřebiteli
musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající a
Kupující-spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení
reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s
ust. § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu–spotřebiteli
přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Lhůta 30 dnů není závazná vůči Kupujícímu–podnikateli. - Kupující-spotřebitel
se může o výsledek reklamace sám zajímat na adrese provozovny, kde
reklamaci uplatnil, nebo na její zákaznické telefonní lince. - Kupující
je povinen poskytnout Prodávajícímu, případně autorizovanému servisu,
veškerou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu
odstranění (včetně vyzkoušení nebo demontáže výrobku). Kupující při
uplatnění reklamace je povinen předat Zboží čisté v souladu s hygienickými
předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a
příslušenství. - V
případě, že Kupující nedodá Zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná
ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh
lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí. - Při
uplatnění reklamace obdrží Kupující písemné potvrzení – reklamační
protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace. Kupující
je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované
údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního
protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace
uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je
Kupujícím-spotřebitelem požadován. Pokud Kupující-spotřebitel výrobek do
reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol
e-mailem. - Kupující-spotřebitel
má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace,
přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o
poštovné za zaslání reklamovaného Zboží. Kupující-spotřebitel o proplacení
těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do
jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
VII. Odmítnutí přijetí do reklamace
- Prodávající
je oprávněn odmítnout přijetí Zboží do reklamace, pokud je Zboží
znečištěno nebo jsou znečištěny jeho součásti. - Prodávající
je oprávněn odmítnou reklamaci Zboží také v případě, že Zboží není
předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými
zásadami.
VIII. Vyzvednutí Zboží ze záruční opravy
- Po
vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího buď prostřednictvím
SMS, e-mailem nebo telefonicky. Pokud bylo Zboží zasláno přepravní
službou, bude po vyřízení zasláno na adresu Kupujícího. - Prodávající
vydá, případně zašle, Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno
datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době
trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace. - V
případě nevyzvednutí reklamovaného Zboží ze záruční opravy do 2 měsíců od
uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena, je Kupující povinen
zaplatit Prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 30 Kč za každý
započatý den prodlení s vyzvednutím Zboží. - Při
výdeji Zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen předložit doklad,
který obdržel při přijetí o Zboží do reklamace, popř. musí prokázat svou
totožnost.
Tento Reklamační řád
nabývá platnosti a účinnosti dne 3. 8. 2020